توضیحات

عایق‌کاری استخر کاشی‌کار شده | شیوه آب‌بندی استخر

عایق‌کاری استخر

استفاده از ایزوگام جهت عایق کاری استخرهای کاشی کار شده مناسب نیست. در این نوع عایق‌کاری، ایزوگام معمولاً به خوبی رو کاشی بکار رفته در استخر نصب نشده و بعداً دچار مشکل می‌شود. اگر نمی‌دانید به راستی چه روشی برای عایق بندی استخر کاشی کاری شده مناسب است پس این مقاله برای شما مفید خواهد بود. در این مقاله سعی کردیم به شیوه عایق‌کاری استخر کاشی کاری شده و همچنین نکات مربوط به آن بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع عایق استخر کاشی

انواع مختلفی از پوشش‌های عایق استخر وجود دارد که می‌توانید بسته به اندازه، شکل و نوع استخری که دارید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه به انواع پوشش‌ها می‌پردازیم:

پوشش مات یکی گزینه‌های عایق‌کاری پوشش مات است. روکش‌های مات برخلاف سایر پوشش‌های عایقی که از پلی اتیلن ساخته می‌شوند از لایه نازکی از وینیل ساخته شده‌اند و به حداقل رساندن اتلاف حرارت از طریق تبخیر و همچنین کاهش بهره خورشیدی غیرفعال استفاده می‌شوند.

آب بندي استخر با عايق پرايمري روش عايق پرايمري يكي از قوی‌ترین و مناسب‌ترین روش‌های جهت آب‌کاری و عایق‌کاری استخرهاي کاشی‌کاری شده هست. در اين نوع روش پودر پرايمير با آب مخلوط شده و بر روي سطح كاشي استخر اجرا مي‌شود. لازم به ذكر است كه اجرا اين روش عایق‌بندی بسيار حساس مي‌باشد و در هنگام اجرا اين طرح بهتر است دقت لازم را به عمل آوريد و يا از متخصصان اين امر كمك بگيريد.

عايق نانو براي استخر كاشي در روش عایق‌بندی نانو مايع شفافي كه نوعي رزين بشمار مي‌آيد بر روی سطح ريخته مي‌شود. در روش عايق بندي استخر به روش نانو‌، ‌بعد از خشك شدن مايع رزين سطح استخر به خوبي آب‌بندی خواهد شد. از مزاياي استفاده از اين طرح مي‌توان به سطح شفاف و حفظ ظاهر و زيبايي استخر اشاره كرد. اين روش بسياري اقتصادي بوده و از فناوری‌های بر روی عایق‌کاری سطوح به شما  مي‌آيد.

عايق كريستالي دو جزئي يكي از ديگر روش‌های عايق بندي استخر عايق بندي كريستالي مي‌باشد. در اين نوع عايقكاري و يا آب بندي پودر كريستال شونده همراه با آب مخلوط مي‌شود و با نفوذ به جزئی‌ترین بخش‌های استخر، استخر شما را كاملا آب بندي خواهد كرد. آب بندي استخر به روش عايق كريستالي نيز همانند روش نانو كالا اقتصادي بوده و شما با پرداخت هزينه خيلي استخر خود را آبنندي خواهيد كرد. توصيه مي‌شود كه براي اجرا عايق كريستالي از مخصصان مربوطه كمك بگيريد.

مراحل آب بندي استخر كاشي

آب بندي استخر روش و مراحل مختلفي دارد. در مرحله اول، كليه سطوح استخر با مواد مربوط تميز و ضد عفوني مي‌شود. در مرحله دوم‌، تمام سطوح استخر از لحاظ نشتي و لوله‌ها بررسي شده و برخي از جزئيات استخر همانند چراغ‌ها برداشته مي‌شود. در مرحله سوم، كليه بندهاي استخر با ملاتي مخصوص ترميم و پر مي‌شود. در مرحله چهارم، با استفاده از چسبي و محلول مخصوص كليه سطوح باقي مانده نيز آب بندي مي‎‌شود. اجرا اين روش چند اطمينان از عدم ظهور مشكلات احتمالاً و نشتي ضروري است و در نهايت در مرحله آخر نيز مايع و پودري كه براي عايق بندي استخر كاشي خود انتخاب کرده‌اید براي روي كل سطوح استخر اجرا مي‌شود. بهتر اين روش توسط متخصصان انجام شود تا تمام قسمت‌های استخر با مواد مربوط پوشيده شده و استخر شما به صورت كامل آب بندي و عايقكاري شود.

جمع بندي

در اين مقاله به انواع روش‌های عایق‌کاری استخر كاشي و شيوه اجرا آن‌ها پرداخته شد. آب‌بندی استخر جهت جلوگيري از نشت آب و همچنين يخ زدگي بيش از حد استخر ضروري است. روش‌های گفته‌شده بدون آسيب به سطح استخر و همچنين ظاهر آن، استخر شما را کاملاً آب بندي كرده و طول عمر و استحكام آن را افزايش مي‌دهد. انتخاب روشي درست، استفاده مواد عايق با كيفيت و همچنين اجراي صحيح آن‌ها در عايق بندي استخر اهميت بسزايي دارد. براي همين پيشنهاد مي‌شود جهت عايق بندي استخر كاشي خود از مراكز و شرکت‌های معتبري كمك بگيريد. شركت ما با سال‌ها تجربه و ارائه بهترين كيفيت، استخر کاشی شما را به صورت کامل و مؤثر عایق‌کاری خواهد کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

مراحل آب بندي استخر كاشي چگونه است؟

مرحله اول، كليه سطوح استخر با مواد مربوط تميز و ضد عفوني مي‌شود. در مرحله دوم‌، تمام سطوح استخر از لحاظ نشتي و لوله‌ها بررسي شده و برخي از جزئيات استخر همانند چراغ‌ها برداشته مي‌شود. در مرحله سوم، كليه بندهاي استخر با ملاتي مخصوص ترميم و پر مي‌شود. در مرحله چهارم، با استفاده از چسبي و محلول مخصوص كليه سطوح باقي مانده نيز آب بندي مي‎‌شود. اجرا اين روش چند اطمينان از عدم ظهور مشكلات احتمالاً و نشتي ضروري است و در نهايت در مرحله آخر نيز مايع و پودري كه براي عايق بندي استخر كاشي خود انتخاب کرده‌اید براي روي كل سطوح استخر اجرا مي‌شود

عايق كريستالي چیست و کاربرد آن؟

عايق كريستالي دو جزئي يكي از ديگر روش‌های عايق بندي استخر عايق بندي كريستالي مي‌باشد. در اين نوع عايقكاري و يا آب بندي پودر كريستال شونده همراه با آب مخلوط مي‌شود و با نفوذ به جزئی‌ترین بخش‌های استخر، استخر شما را كاملا آب بندي خواهد كرد. آب بندي استخر به روش عايق كريستالي نيز همانند روش نانو كالا اقتصادي بوده و شما با پرداخت هزينه خيلي استخر خود را آبنندي خواهيد كرد. توصيه مي‌شود كه براي اجرا عايق كريستالي از مخصصان مربوطه كمک بگيريد.

12 دیدگاه در “عایق‌کاری استخر کاشی‌کار شده | شیوه آب‌بندی استخر

  1. عباس گفت:

    واقعا کارتون حرف نداره

  2. مهزیار گفت:

    عایق استخر کاشی تا چه میزان قدرت چسبندگی دارد؟

  3. عماد گفت:

    عایق های استخر کاشی طول عمر مفیدشان چند سال است ؟؟

  4. متین گفت:

    مواد مورد نیاز برای نصب این عایق چه میباشد؟

  5. یونس گفت:

    عایق ها را از چه طریقی ارسال می کنید ؟

  6. روزبه گفت:

    درصورت تجمع اب درمحل عایق کاری استخر چه کاری باید انجام داد؟

  7. علی رضا گفت:

    برای حل مشکل جلبک در استخر چه باید کرد؟

  8. سهراب گفت:

    مراحل اجرای عایق استخری به چه صورت انجام میشود؟

  9. فرشاد گفت:

    بهترین مواد عایق چیست؟

  10. عرشیا گفت:

    زمان مورد نیاز برای عایق صوتی کردن 30 متر مربع دیوار چه مقدار می باشد؟

  11. کمال گفت:

    نحوه عایق کاری کشاورزی با عایق رطوبتی چگونه است؟

  12. علی گفت:

    آیا می توان برای جلوگیری از رشد جلبک ها از مواد شیمیایی استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.