دسته‌بندی نشده

آشنایی با عایقکاری استخر با نانومولتیزو

عایق جایگزین ایزوگام و قیرگونی

عایق استخر از جمله مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آید که جهت افزایش دوام استخر باید به آن توجه کرد. عایقکاری استخر با نانومولتیزو جدیدترین روش موجود جهت عایق کردن استخر‌های مختلف محسوب می‌شود. این محصول دارای مزایای مختلفی است که آن را به انتخابی عالی برای افرادی که به دنبال کیفیت بالا هستند، تبدیل می‌‌کنند. استفاده از این محصول هیچ‌گونه محدودیت خاصی از نظر نوع استخر و یا اندازه آن ندارد.

در تولید این محصول از فناوری نانو استفاده می‌شود و به همین دلیل این نوع عایق‌کاری، چه از نظر کیفیت و چه از نظر سرعت اجرا، نسبت به روش‌های سنتی عایق‌کاری استخر دارای برتری‌های بسیاری است. برخلاف تصور بسیاری از افراد بهره‌گیری از این روش عایق‌کاری پیچیدگی خاصی ندارد و به‌راحتی قابل‌استفاده است. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در مورد این روش عایق‌کاری بی‌نظیر و مدرن کسب کنید، توصیه می‌کنیم که ادامه متن را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

نصب این نوع عایق‌کاری به‌سادگی صورت می‌گیرد

مهم‌ترین ویژگی‌ عایقکاری استخر با نانومولتیزو چه چیزی است؟

همان‌طور که گفته شد یکی از مهم‌ترین مواردی که منجر به جلب نظر کاربران در زمینه استفاده از عایقکاری استخر با نانومولتیزو شده است، وجود ویژگی‌های بی‌شمار این محصول محسوب می‌شود. در این بخش به چند نمونه از ویژگی‌های این نوع عایق‌کاری اشاره خواهیم کرد.

عدم تخریب محیط‌زیست

اولین ویژگی مهم این نوع عایق‌کاری عدم ایجاد آلودگی برای محیط‌زیست است. احتمالاً می‌دانید که روش‌های عایق‌کاری سنتی استخر با استفاده از موادی همچون ایزوگام و یا قیرگونی موجب ایجاد آلودگی‌های مختلفی به دلیل وجود ضایعات، نیاز به استفاده از دمای بالا و… می‌شوند؛ این در حالی است که عایق رطوبتی نانومولتیزو بدون تولید چنین آلودگی‌هایی به‌سادگی قابل بهره‌برداری خواهد بود.

دلیل این امر را می‌توان به ساختار ویژه این نوع عایق‌کاری ارتباط داد. این نوع عایق‌کاری با ساختار نانو خود یک نوع حلال آب محسوب می‌شود و به همین علت به‌راحتی روی دیواره استخر قرار می‌گیرد؛ آن هم بدون اینکه نیاز به استفاده از ترکیباتی که موجب آلودگی محیط‌زیست می‌شوند، داشته باشد.

قیمت این محصول بسیار مناسب است

بازتابنده گرما

یکی دیگر از ویژگی‌های عایقکاری استخر با نانومولتیزو آن است که این محصول موجب ایجاد یک سطح بازتابنده گرما در استخر شما می‌شود. هیچ کسی دوست ندارد در استخری شنا کند که آب آن دارای دمای کافی نباشد. با استفاده از عایق‌کاری با مواد نانومولتیزو می‌توانید از نور خورشید و انعکاس آن به‌عنوان یک منبع انرژی عالی جهت بازتاب گرما درون استخر مدنظر بهره ببرید.

ضدقارچ و کپک

آب درون استخرها معمولاً از نوع آب راکد است و به همین دلیل امکان ایجاد قارچ و کپک درون استخر وجود دارد. برای رفع این موارد می‌‌توان از راهکارهای مختلفی استفاده کرد؛ اما بهترین روش پیشگیری از ایجاد قارچ و کپک است. با استفاده از عایقکاری استخر با نانومولتیزو می‌توانید به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر از ایجاد قارچ و کپک درون استخر خود جلوگیری کنید.

ایجاد پیوستگی

درصورتی‌که از عایق‌های سنتی برای استخر خود استفاده کرده باشید حتماً با این مورد روبه‌رو شده‌اید که پس از مدتی سطح زیرین استخر پیوستگی کلی خود را دست می‌دهد. با کمک نانومولتیزو بخش زیرین استخر شما سطح یکدست خود را برای مدتی طولانی حفظ خواهد کرد. این امر به‌خودی‌خود موجب بهبود زیبایی ظاهری استخر مدنظر می‌شود. علاوه بر این، دیگر نیازی به تعمیر مداوم سطح‌هایی که پیوستگی خود را از دست داده‌اند نیز وجود نخواهد داشت.

نصب بسیار راحت

اگر با روند نصب موادی همچون ایزوگام و قیرگونی درون استخر آشنا باشید، می‌دانید که معمولاً چنین فرایندهایی دشواری خاص خود را دارد. از تهیه مواد اولیه گرفته تا نصب به‌وسیله دستگاه‌های مخصوص همه‌وهمه می‌توانند منجر به زمان‌بر شدن نصب این‌گونه عایق‌کاری‌ها شوند.

این در حالی است که نصب عایقکاری استخر با نانومولتیزو به‌راحتی و با سرعت بالایی قابل انجام است. برای نصب این محصول تنها به ابزارهای ساده‌ای همچون برس و غلتک رنگ‌آمیزی نیاز خواهید داشت. نکته جالب آن است که برخلاف عایق‌کاری با ایزوگام و قیرگونی این نوع روش عایق‌کاری هیچ‌گونه خطر خاصی به دنبال ندارد.

این روش عایق‌کاری دوام بالایی دارد

قیمت فوق‌العاده مناسب

بعضی از افراد تصور می‌کنند که به دلیل به‌کارگیری تکنولوژی نانو در این نوع روش عایق‌کاری قیمت تمام شده آن بالاتر خواهد بود. باید بگوییم که این یک تصور نادرست است. قیمت عایق‌کاری با مواد نانومولتیزو حتی نسبت به موادی همچون قیرگونی نیز مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

انتخاب این روش عایق‌کاری یک نوع سرمایه‌گذاری عالی به شمار می‌آید. در واقع شما با انتخاب این روش از هزینه‌‌های‌ آتی مربوط به تکرار عایق‌کاری به دلیل پوسیدگی روش قبلی جلوگیری خواهید کرد. یک بار عایق‌کاری با استفاده از این مواد کافی است تا برای سال‌های سال خیال راحتی از بابت عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های مربوط به تعمیر و یا تعویض عایق‌کاری استخر خود داشته باشید.

سایر موارد استفاده از نانومولتیزو

اگرچه بهره‌گیری از عایقکاری استخر با نانومولتیزو یکی از مهم‌ترین موارد مصرف این ماده به شمار می‌آید، اما شما می‌توانید از این محصول در موارد دیگری همچون عایق‌کاری سرویس بهداشتی، عایق‌کاری کلیه سیستم‌های آب‌رسانی، عایق‌کاری پشت‌بام، عایق‌کاری نمای ساختمان، عایق‌کاری محل قرارگیری کولرهای آبی و… استفاده کنید.

این عایق‌کاری علاوه بر مقاومت بسیار بالا، زیبایی خاصی را برای ساختمان شما به ارمغان می‌آورد. بر خلاف روش‌های دیگر همچون ایزوگام و قیرگونی که ظاهر کل ساختمان و یا استخر را به هم می‌ریزند، این روش موجب افزایش زیبایی ظاهری محل به‌کارگیری عایق‌کاری نیز می‌شود.

این نوع عایق‌کاری از تکنولوژی نانو بهره می‌برد

سخن پایانی

امروزه استفاده از نانومولتیزو جهت عایق‌کاری سطوح مختلف رواج یافته است. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این نوع عایق‌کاری می‌توان به عایق‌کاری استخر اشاره کرد. این نوع روش عایق‌کاری دارای مزایای زیادی است که آن را به یک گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ تبدیل می‌کند.

از جمله مهم‌ترین مزایای عایقکاری استخر با نانومولتیزو می‌توان به مواردی همچون زیبایی ظاهری، استقامت بالا، راحتی نصب، سرعت بالای نصب و همچنین ایمنی بالا هنگام نصب اشاره کرد. با استفاده از این محصول می‌توانید خیال راحتی از بابت نصب بهترین نوع عایق‌ داشته باشید. این نوع ماده علاوه بر استخر در موارد دیگری همچون عایق‌کاری لوله‌های آب نیز کاربرد دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.