توضیحات

عایق رطوبتی پلیمری | مزایای استفاده ازعایق رطوبتی پلیمری

عایق‌های رطوبتی موادی هستند که به تازگی توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند و برای اطمینان از عدم نفوذ آب به داخل قسمت‌های مختلف ساختمان‌ها و به ویژه سقف آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند و باعث بهبود دوام سطوح مختلف یک ساختمان می‌شوند. علاوه بر سقف ساختمان، سایر قسمت‌های یک ساختمان از جمله دیوارها، نماها و حتی قسمت‌های داخلی ساختمان مانند سرویس‌های بهداشتی نیز نیاز به عایق رطوبتی دارند. سایر سطوحی که از این مواد به عنوان عایق رطوبت در آنها استفاده می‌شود، به تفصیل در www.multiso1.com توضیح داده شده هستند.

عایق رطوبتی پلیمری

نفوذ آب در سازه‌های مختلف به طور جدی بر دوام آنها تأثیر منفی می‌گذارد. یک رویکرد رایج برای محافظت از این عناصر ساختمانی استفاده از پوشش‌های ضد آب و به ویژه عایق رطوبتی پلیمری برای جلوگیری از انتقال آب به داخل است. برای اطمینان از راحتی خانه، این مواد باید پس از پایان ساخت و ساز ساختمان استفاده شوند. همچنین در راستای جلوگیری از نشت و تجمع آب، این عایق‌ها به صورت لایه‌ای بر روی سطح دیواره‌های بیرونی سازه‌ها قرار می‌گیرند. آماده‌سازی سطوحی که قرار است توسط عایق رطوبتی پلیمری پوشش داده شوند از اهمیت بالایی برخوردار است. سطح باید تمیز و عاری از هرگونه قیر، روغن و چربی باشد و تمام ذرات باید از روی سطح برداشته شوند و تمام شکاف‌ها پر شوند. عایق رطوبتی از داخل، محتوای آب موجود در سازه را حذف می‌کند و از بیرون، یک ساختار محافظ در برابر محیط مرطوب اطراف خود ایجاد می‌کند. می‌توانید نحوه اعمال یک عایق رطوبتی پلیمری را در www.multiso1.com مشاهده کنید.

عایق رطوبتی پلیمری

عایق رطوبتی پلیمری به دلیل عوامل متعددی از جمله چسبندگی خوب، سبکی، دوام و آب‌گریزی به یک ماده محبوب در این صنعت تبدیل شده است. اگرچه عمدتاً یک عایق رطوبتی پلیمری حالت مایع به خود می‌گیرد اما به صورت پودری نیز موجود هستند و می‌توانند در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. عایق رطوبتی پلیمری را می‌توان گرم کرد، شکل داد، در قالب تزریق کرد و به طیف وسیعی از مواد عایق رطوبت تبدیل کرد. این عایق‌ها شامل ورقه‌های ضد آب با ضخامت متفاوت، ژل‌های طراحی شده برای پر کردن شکاف‌ها و مواد خمیرشکل برای پوشاندن سطوح هستند. یک عایق رطوبتی پلیمری در اصل یک سوسپانسیون سفید بر پایه آب است که می‌توان هر رنگ دلخواهی را به آن اضافه کرد و ضخامت پوشش نهایی آن بین 1 تا 1.2 میلی‌متر است. پلی‌اورتان (PU)، SBS و پلی‌پروپیلن (PP) متداول‌ترین مواد سازنده عایق رطوبتی پلیمری هستند.

مزایا عایق رطوبتی پلیمری

  • یکنواختی پوششی ضد رطوبت
  • عدم نیاز به شعله و حلال‌های آلی
  • استحکام و قابلیت کشش بالا (کشش 500%)
  • چسبندگی تقریباً عالی به تمامی مصالح و سطوح
  • عدم نیاز به فرد متخصص برای اعمال پوشش (قابل اعمال توسط هر فرد)
  • اشتعال‌پذیری کم و غیرسمی بودن
  • مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی (اشعهUV، زنگ‌زدگی، خوردگی، رسوب‌دهی، لکه‌ها و افت دما)
  • سادگی اجرایی، سرعت اعمال بالا و هزینه ساخت کم
عایق رطوبتی پلیمری

افزایش آب‌گریزی یک عایق رطوبتی پلیمری همواره یک ضمینه تحقیقاتی جذاب میان دانشمندان بوده است. استفاده از فناوری نانو، نتیجه تحقیقات آنها بود. افزودن نانوذرات معدنی می‌تواند خواص ضد آب، مکانیکی، حرارتی، الکتریکی، نوری و چسبندگی عایق رطوبتی پلیمری را بهبود بخشد. در میان نانوذرات متعددی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نانوسیلیکا به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. البته باید متذکر شد که با استفاده از عایق رطوبتی پلیمری می‌توان از خروج گرمای بیش از حد داخل ساختمان به بیرون جلوگیری کرد. همچنین می‌توان با اعمال انواع رنگ‌ها و سایر پوشش‌ها به این عایق‌ها به حفظ بیشتر دمای داخلی کمک کرد که در نهایت سبب کاهش چشمگیری در مصرف برق، آب آشامیدنی و سایر منابع زیستی خواهد شد.

مشخصات فنی عایق رطوبتی پلیمری

  • میزان مصرف: برای لایه 1 میلی‌متری بین 1 تا 1.2 کیلوگرم بر متر مربع
  • رقیق‌سازی: در صورت تمایل با آب رقیق می‌شود (حداکثر 5 درصد وزنی از آب)
  • ضخامت توصیه شده: 2 الی 3 لایه با ضخامت 1 میلی‌متر
  • ماندگاری: تا 15 سال
  • محدوده دمایی کاربردی: بازه گسترده‌ای از دماها از 60- تا 100+ درجه سانتی‌گراد

عایق رطوبتی پلیمری مولتیزو (multiso) با به کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها، عملکرد بسیار خوبی را در زمینه مواد ضد آب ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این عایق‌ها همزمان عایق حرارت، الکتریسیته و صوت نیز هستند که باعث می‌شود لزوم استفاده از آنها بیش از پیش احساس شود. مجموعه مولتیزو با سابقه چند ساله در زمینه عایق رطوبتی پلیمری سعی دارد تا با استفاده از آنها به جای عایق‌های سنتی مانند ایزوگام‌ها، محصولات و خدمات را با بالاترین کیفیت به معماران، مهندسان، پیمانکاران و خانه‌داران در سراسر ایران ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر و خرید به www.multiso1.com مراجعه کنید.

4 دیدگاه در “عایق رطوبتی پلیمری | مزایای استفاده ازعایق رطوبتی پلیمری

  1. سام گفت:

    برای حمام هم میشه از عایق رطوبتی استفاده کرد ؟؟؟؟؟

  2. مهسا گفت:

    هزینه نصب عایق رطوبتی چقدره؟؟؟

  3. آرمان گفت:

    تا چند وقت عایق رطوبتی به ترمیم احتیاج نداره ؟؟؟

  4. پارسا گفت:

    برای ساختمان در حال ساخت چه عایقی رو برای کف پیشنهاد می کنید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.